Saturday, September 22, 2012

Ringkasan: Diet mengikut Sunnah Rasulullah SAW

Assalammualaikum.


Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.

Hari ni cuaca sejuk dan mendung. Dari batuk2,sekarang dah mula selsema rasa nak demam. Tapi takpelah,anggap sakit yg hadir adalah salah satu cara untuk menghapuskan dosa-dosa kecilku. Syukur padamu Ya Allah kerana masih beri peluang untukku bernafas dan berkongsi nukilan berilmu ku bersama pembaca-pembaca di sini.

Oklah, aku just nk share sedikit ringkasan tentang Diet mengikut Nabi junjungan kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W. Kenapa aku buat ringkasan je, cuz aku rasa ramai blogger yg lain telah menghuraikan lebih mendalam tentang ni, so aku buat je ringkasan yg boleh dikongsi dgn korang semua.

Ringkasan tentang Diet Rasulullah S.A.W

Mungkin dari carta kat atas ni ramai yang terkejut kenapa Rasulullah melarang kita makan kombinasi2 itu kan? Untuk details boleh search di blog yg lain. Paling best, koktel tak elok untuk perut. Huhu so lepas ni buat puding je la.

Satu yang buat aku tertarik selepas membaca pelbagai artikel tentang Diet Rasulullah ini ialah tentang JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM! Kenapa? Sebab tinggalkan makan malam adalah salah satu punca mempercepatkan proses penuaan dan kegemukan.Wow!! Selama ni kita telah dimomokkan oleh media barat bahawa kalau nak kuruskan badan, jangan ambil makan malam. Betul tak? Kat sini dah nampak sgt betapa halusnya dakyah mereka untuk pesongkan kita dari ajaran Rasulullah. 

Lepas tau semua ni,baru aku tau betapa kurangnya pendedahan tentang diet mengikut sunnah Rasulullah. Alhamdulillah syukur padaMu kerana memberi aku idea untuk mencari tentang artikel ini.Thanks jugak kpd blogger2 yg share maklumat berguna kepada warga maya.

Aku harap semoga dgn sedikit perkongsian ini, akan memberi manfaat kepada kita semua. Teruskan usaha menambah ilmu terutama untuk bekalan dunia dan akhirat.

Sorry tak larat nak cerita banyak2,hingus duk meleleh je ni.heee :)

P/s: Utk yg belum mengenali dan mencuba Pur Life, percayalah produk ini sgt bagus utk kesihatan. Buatan Malaysia, dapat pengesahan KKM dan yang paling penting ianya HALAL!

Call saya 0176293569 atau beli secara online disini

No comments:

Post a Comment