Thursday, October 4, 2012

Alamak UBAN!! Macamana nak buat ni?


Siapa ada uban, angkat tangan. Saya!! Takpelah kalau nak jawab dalam hati pun. Boleh katakan bahawa masalah uban ni dah jadi macam makan nasi. Uban tumbuh pun dah tak kira umur. Ada yang boleh terima, ada tu sanggup berhabis ‘ongkos’  mewarnakan rambut untuk tutup warna putih yang tak diundang tu. Betul tak? Takpelah, jawab dalam hati je. :p

Siapa biasa selak rambut tengok uban macam ni?

Mengikut satu kajian yang dijalankan mendapati kepadatan warna rambut ditentukan oleh jumlah melanin yang dihasilkan oleh badan.
*Melanin (Bahasa Greek: μέλας, hitam) merupakan pigmen yang sentiasa ada dalam alam, terdapat pada kebanyakan organism.

Pigmen melanin

Biasanya, pada zaman kanak-kanak dan remaja, melanin boleh dihasilkan dengan jumlah yang banyak. Tapi bila umur dah meningkat, kebolehan semula jadi untuk menghasilkan melanin dah berkurang dan akhirnya kepala akan dipenuhi uban.

Punca rambut beruban:
  • Faktor genetik - diwarisi daripada ibu atau bapa.
  • Kekurangan zat besi dan zink
  • Penggunaan ubat-ubatan.
  • Faktor nutrisi tidak seimbang - pengambilan makanan segera secara kerap; boleh menyebabkan pengeluaran pigmen pewarna rambut yang dinamakan melamin terbantut.


Biasanya pengeluaran pigmen yang terhenti hanya bersifat sementara bagi mereka yang kekurangan nutrisi. Jika mendapat nutrisi yang seimbang, pengeluaran pigmen akan kembali normal dan rambut akan kembali menjadi hitam.


Tahukah anda bahawa L-Lysine, Kolagen Peptide & GFC yg terdapat dalam Pur Life dapat membantu mengurangkan masalah uban anda ini?YA! ini kerana setiap bahan tadi mempunyai fungsi untuk memperbaiki serta memberi nutrisi yang secukupnya untuk penghasilan melanin.Mudahkan?Jadi, tak perlulah anda pergi membuat rawatan yang bernilai ribuan ringgit atau beli produk-produk di luar sana yang belum tentu tahap keberkesanannya.

Cubalah Pur Life hari ini dan jadilah salah seorang testimoni kami untuk kita kongsikan bersama.

Call/sms saya 0176293569 untuk pesanan 

atau

Beli Pur Life secara Online 


Bayaran boleh dibuat secara online transfer/bank-in ke akaun berikut:


NURLIYANA BINTI RADUAN

CIMB - 12150062242522

MAYBANK - 164548151185 

#Caj postage RM7 dikenakan untuk penghantran untuk pesanan di luar Kuala Lumpur. Harga produk RM180 sebotol, 1set (2botol) RM300.

No comments:

Post a Comment